Tıp bilimi ilerledikçe bazı etik kurallar gözden geçirilmeye başlanmıştır. Bu durum doğal olarak birçok kişinin tepkisini çekmektedir. Bunun son örneği birçok kişiyi oldukça rahatsız etmiştir. Bu yazıda bu konu hakkında konuşuyoruz.
Kaynak: https://reduxx.info/medical-journal-f…
“Journal of Theoretical Medicine and Bioethics” isimli bir tıp dergisinde yayınlanan bir yazı büyük ilgi gördü.
Bu makaleye göre teorik olarak bitkisel hayatta olan veya beyin ölümü gerçekleşen kadın hastaların vücutları ‘hamilelik’ yani taşıyıcı olarak kullanılabiliyor. Bu teklif sosyal medyada büyük tepkiye neden oldu. İlk olarak Kasım 2022’de yayınlanan makalenin başlığı ‘Tüm Vücut Gebelik Bağışı’ olup, ‘çocuk sahibi olmak isteyip de hamile kalamayan veya doğurmamayı tercih eden anne babalar’ için bitkisel hayattaki kadının tüm vücudunu kullanması kavramını ortaya koymaktadır. ‘. Oslo Üniversitesi’nde Pratik İdeoloji Profesörü olan Anna Smajdor tarafından yazılan makale, bağışlanan kadın bedenlerinin bağışlanan organlarla birlikte hamilelik amaçları için kullanılmasının mümkün olabileceğini öne sürüyor.
Özette Smajdor, “Genel olarak organ bağışını kabul etmekte sorun yoksa, bu çok da farklı değil” diyor.
Smajdor, “Birçok taşıyıcı annelik düzenlemesinde olduğu gibi, atanan ebeveynler, implantasyon için bir embriyo oluşturmak üzere kendi gametlerini veya donörlerin gametlerini kullanmayı seçebilirler.” Bu nedenle döllenme, maksimum başarı şansı sağlamak için öncesinde ve sonrasında uygun hormon tedavisinin uygulandığı cerrahi bir olay olabilir’. İsrailli tıp profesörü Rosalie Ber’in daha önceki teorilerine atıfta bulunan Smajdor, kalıcı bitkisel hayattaki (PVS) veya beyin ölümü yaşamış kadın hastaların bedenlerinin ‘tüm vücut’ kuvözleri olarak kullanılabileceğini düşünüyor. Smajdor, “Ber, önceden yazılı onay vermiş kalıcı bitkisel hayattaki kadın hastaların taşıyıcı olarak işlev görebileceğini öne sürdü: embriyolar kadının rahmine yerleştirilecek ve hamile kalacaklardı” diyor Smajdor.
PVS, hastaların hiçbir algı, irtibat veya öz-farkındalık belirtisi göstermediği bir durumdur.
Beyin sapı etkilenmediği için, PVS durumundaki bireyler bazen kendi başlarına nefes alabilir, gözlerini açıp kapatabilir, uyku döngüleri yaşayabilir ve belirli bilinç biçimleri sergileyebilir. Hastalar bitkisel hayattan kurtulabilirler ancak bir süre sonra kalıcı olarak bu statüde sınıflandırılırlar. Beyin ölümü, büyük bir travma veya yaralanmayı takiben tüm nörolojik fonksiyonların kaybıdır. Beyin ölümü tanısı alan hastalarda beyin refleksleri yoktur ve kendi kendine nefes alamazlar. Beyin ölümü “yasal” bir ölüm olarak kabul edilir.
Smajdor’un teorisine göre, PVS’den veya beyin ölümünden etkilenen kadınlar, hamile kaldıkları sürece işlevsel olarak “canlı” tutulabilir.
Smajdor, “Beyin ölümü olan hastalarda uzun süreli ventilasyon ve somatik hayatta kalma kesinlikle rahatsız edici bir olasılıktır” diye yazdı. [Tüm vücut gebelik bağışı], hastanın ölmüş vücudunun kendi içinde bir amaç olarak değil, bir amaç için bir araç olarak tedavi edilmesini içerir. Hasta, tıbbi ilgi odağı olmaktan çıkar ve başkalarına fayda sağlamak için kullanılabilecek bir doku deposu haline gelir. Havalandırma süresinin uzaması bu konudaki farkındalığımızı arttırmaktadır. Yine de bu bizim kendi organ bağış sürecimizin bir modülü. Organ bağışçıları, neredeyse her zaman, tıbbi tedavilerinin bir parçası olarak zaten bir ventilatöre bağlı olan hastalardır. Hastanın uygun bir organ donörü olarak kabul edildiğini varsayalım. Bu durumda organların nakil için en uygun durumda tutulmasını sağlamak için diğer müdahalelerle birlikte ventilasyona devam edilecektir. Bu sayede organ bağışını kolaylaştırmak için ventilasyon süresini zaten uzatmış oluyoruz.” diyor.
Smajdor benzeri bir formda, beyin ölümü gerçekleşen erkeklerin bedenlerinin potansiyel olarak taşıyıcı anne embriyoları oluşturmak için de kullanılabileceğini teorileştiriyor.
Smajdor, “Beyin sapı ölümü olan erkeklerin de hamile kalma potansiyeline sahip olduğunu, bu nedenle potansiyel donör havuzunun daha da arttığını ve böylece bazı endişelerin giderildiğini düşünüyorum… Erkek hamileliği olasılığı birçok insanın düşündüğü kadar hayali değil” dedi. . Örneğin, mükemmel kan kaynağı. “Çünkü karaciğer erkekler için umut verici bir implantasyon bölgesi” diyor. Smajdor, klasik kadavradan organ bağışı süreci de sorgulanırsa ana hatları çizilen kavramların ‘çirkin’ görülebileceğini savunarak yazısını sonlandırıyor. Bu paylaşımın tamamı, bu durumun etik yönünü düşünenler tarafından sosyal medyada büyük yankı uyandırdı.
Bu bahis hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım!
habermutki.com.tr